BF-110


Rychle zapomeňte na to, co jste kdy přečetli nebo slyšeli z dokumentů o tomto letadle. Hra má totiž vlastní svět s vlastními pravidly a ty nezměníme, můžeme se jim jen přizpůsobit. Takže začínáme:

Štíhlý trup, tandemová kabina, dvojitá směrovka, křídla mírně vzepětá do širokého "V", jehož konce jsou výrazně hranaté a nezaměnitelné, dva motory Daimler-Benz.
Titánská výzbroj, titánský vzhled. Hromada munice (např. 120ks na každý Mk108). Letadlo pro piloty pohrdající smrtí. Po instalaci 2x Mk108 + 2x MG151 se stává ultimátní zbraní na všechno. Z letadel Osy ideál na uzavření nepřátelského letiště.
Pomalu roluje a nemá dobrou směrovou stabilitu. Výškovka taky není zázračná a v divu nevydrží ani 700Km/h, ale stejně si tohle letadlo zamilujete, to Vám zaručuji. Nepřátelské bitevníky a bombardéry masakruje s neuvěřitelnou jistotou, stejně tak kolony, tanky, lodě, vlaky... zkrátka cokoliv se dá zničit, to zničíte.
Pokud jdete ničit běžné cíle, nenoste zbytečně SC500, citelně omezují letadlo a navíc SC250 udělá tu samou práci. Létejte rychle, nedivujte! (je velmi těžká a má poměrně velkou setrvačnost), moc nekvrdlejte s kniplem. Pokud točíte, tak velké a rychlé zatáčky, většině letadel do roku 1942 i tak uletíte a ani potom se nemusíte příliš obávat. Pokud jste sami, pak rychle k zemi a pryč. 110-ka je poměrně rychlá a i Spitům od verze IX chvíli trvá než vás doletí, ale to mu už zadní dvojče nadělí co proto (opravdoví bitevní piloti střílejí sami a nespoléhají se na AI).
Pokud neděláte vyslovené krávoviny a letadlo není poškozené (což se často nestává), jste za vodou. Pokud jste obklíčený, anebo se už z boje nemůžete odpoutat, nemusíte se bát zatočit (ale nedělejte přiliš obratů za sebou - spadnete), tato obluda totiž celkem dobře brzdí a takového hladového a rozběhnutého Spita vybrzdíte raz dva (on brzdit nemůže, máte přece vzadu dvojče). Potom rychle vysuňte bojové klapky, zamířit a pal! Pokud se trefíte - sbohem Spite. Lehce se to píše, hůř předvádí. Nicméně Spit není nejhorší pohroma pro 110-ku. Peklo začíná pokud si Vás všimne třeba Cobra verze D-1, ještě hůř D-2. Nejhorší co vás může potkat je LaGG s VYa-23, jestliže vás touto zbraní trefí - uděláte salto a je konec. Navíc LaGGu téměř nelze zničit motor palbou zadního kulometu a může vesele parkovat za vámi a vy jen kličkujete před střelami (naštěstí má jen 60 nábojů). Nedoporučuji před LaGGem bojovat u země, kvůli té jeho šílenosti v nose. A co když Vás napadnou třeba T-bolt nebo ještě hůř P-38? Chladnou hlavu, oba při zemi dost špatně manévrují, navíc T-bolt téměř není možné zabrzdit (P-38 také nebrzdí a navíc mu extrémně vytuhne výškovka (Pozor, netýká se verze L!)). Na mapách kde tato letadla jsou, už mnoho lidí 110-ku nesedlá a takováto střetnutí jsou tedy zřídkavá. Na ostatní si přiďte sami :).

Výhody:
+ vynikající palebná síla
+ poměrně rychlá
+ univerzální letadlo
+ slušný dolet (víc než 50% paliva nebrat)
+ výborný zaměřovač

Nevýhody:
- velmi špatně roluje
- citlivé motory
- špatné letové vlastnosti na jeden motor
- špatná směrová stabilita
- neustála potřeba trimování
- těžká

P.S.: Kdo nemá rád 110-ku není bitevní pilot :)
P.P.S.: Opravdová síla tohoto letadla je ve skupině.

Tip na závěr: Z tohoto letadla se vyskakuje jen ve dvou případech: nemáte křídlo, nebo vám hoří nádrže, jinak pokud letí NIKDY! Pokud hoří motor, směle dál, kolem 400Km/h se oheň uhasí (ne motor!) a cváláte dál. Jakmile chytí nádrže je konec.
Zpracoval: Lavo (Letka 13)

Vaše komentáře

BP_Guru:
Moje snad nejoblíbenější letadlo Osy. Doplním jen že s trochou umu dokážete s poškozenou 110-kou přistávat uspěšněji než s jinými letadly (díky tomu jak je těžká je většinou přistání jako do peřin - žadné poskakování apod.). Ve skupině letící bombardovat, vřele doporučuji určit jednoho pilota, který neponese žádnou bombu, ale poletí s výše zmíněnou kombinací 2x Mk108 + 2x MG151. Pokud na vás nespadne chumel pěti nepřátel, a budete držet formaci tak aby zadní střelci úspěšně pokrývali zadní polosféru, pak vám tento jeden pilot dokáže poskytnout perfektní cover, protože co se mu dostane před laufy, to dokáže vymazat z oblohy velmi krátkou dávkou. Z toho také vyplývá jednoduchá rada - NEKROPIT! a střílet na jistotu. Vetšinou už jeden, nebo dva zásahy stačí k totální dekonstrukci nepřítele. Nebudete-li kropit, pak vám zbyde dost munice na pár pozemních cílů i cover kamarádů cestou domů (ale bez bomb už se o sebe postarají sami). Na závěr ještě jeden zajímavý postřeh - se 110-kou jsem snad nejčastěji zažil, že vám flak nebo nepřítel prostě ustřelí motor a místo něj vám z křídla trčí pouze ohnuté nosníky. Překvapivě křídlo v tomto případě většinou není dramaticky poškozené a můžete zvesela letět domů, i když pohledově to vypadá děsivě a letové vlastnosti bez jednoho motoru nejsou nijak valné, doletět i přistát se dá.

Zpět na seznam letadel