Buffalo


Představte si sud, který má vepředu motor Cyclone a vrtuli, vzadu pořádná kormidla, nahoře prostorný kokpit, že by tam Tyrl s manželkou a dcerou mohli směle piknikovat, a středem toho sudu jdou malá rovná, na koncích zaoblená křidélka… takový tlustý čmelák. Tak to je páni (i dámy) Buffalo.

Je tak prostorný, že i podvozek tvaru W, se v pohodě zatáhne až do kabiny. A že je to tvrdý podvozek, který by mu mohli zavidět i majitelé Ferrari, si buďte sakra jistí. Start není s tímto čmelákem nijak těžký, za to divoký. Hotový burn-out. Buffalo startuje skutečně okamžitě a divoce, vrtule ho doslova trhá vpřed, motor přitom obrací celé letadlo a ten brutálně tvrdý podvozek vas katapultuje nahoru i na sněhu.

Hurá, letíme. Výhled jako z Eiffelovky, motor si spokojeně vrčí, ale co to - letadlo jaksi nedrží směr, bleskurychle reaguje na jakýkoliv podnět z páky, až máte strach, že spadne do vývrtky - nespadne. Čmelák totiž zvládne neuvěřitelné změny směru letu a to z jakékoliv rychlosti, ať padáte v divu, nebo se kolébáte ve 160-170Km/h. Motor téměř není možné přehřát, chladič na 4 pořeěí všechno, kromě šílených soubojů na plný plyn při zemi, ale tam uvaříte kterékoliv letadlo. V křídlech máte baterii čtyř půlpalcáků, které se s mimořádnou ochotou zahryznou do sovětské břízy. Ti, kteří kritizují jeho výzbroj, nechť si laskavě uvědomí, že stejně vyzbrojený je i Mustang, nebo nešťastní italové.
Máte po 250-ti nábojích na zbraň, ale... Ano, i zde je vyjímka a jmenuje se Buffalo Mk.I, tenhle břicháč nese neuvěřitelnou zásobu 500 nábojů na hlaveň, což je těžko uvěřitelná dávka na 43 sekund střelby.

Letadlo je skutečně obratné, někdy až moc. Má krásný zaměřovač (neplatí pro verzi F2A-2 - ta ho má naopak strašný, ale za to má nejsilnější motor), ale střelba není vůbec lehká, kvůli přirozené nestabilitě tohoto letadla. Střílejte v zatáčkách a budete king. Vytočíte absolutně všechno, kromě Raty (ale té zase zhasíná motor), Ki-43, Zera (to pro změnu nemá funkční křidélka, takže ho odrolujete) a dvoukřídlých komárů, ale jste také poměrně pomalí, tak na to nezapomeňte. Rychlejší budete jen při útocích na TB-3 :). Proto musíte přesně střílet a v soubojích často měnit směr letu (kamkoliv), což není až takový problém, protože máte blesková křidélka a účinnou výškovku.

Buffalo snese pořádnou nakládačku a letí, letí dokonce i bez ocasu. Pokud přijdete o křidélka, na 99% umřete, protože motor vás přetočí a zoráte zem raz dva. Nestřílejte na velké vzdálenosti, ideál je 100m a věřte, že na tuto vzdálenost doslova roztrháte cokoliv (Zero... to je lahůdka).
Celkem dobře divuje i vybírá, není problém zdrhnout takhle Ratě nebo Zeru.

Jednotlivé verze se liší rozměrově, vrtulovým kuželem, zaměřovačem a koncovkami výfuků (samozřejmě motorem). Můj typ je jednoznačně Buffalo Mk.I, Brewster je malinko obratnější a ta zásoba střeliva, ta je neuvěřitelná. Stejně tak dolet. Proto si víc jak 50% paliva neberte. Asi nejlépe toto letadlo charakterizuje toto: Extremely rugged - tedy: "hodně drsný".

Výhody:
+ mimořádně obratný
+ dobrá výzbroj
+ odolný
+ dolet
+ kokpit
+ malé rozměry

Nevýhody:
- nestabilní na všechny osy
- potřeba trimovat
- relativně pomalé
- drsný při startu a přistání
- při prudkém zatáhnutí tvrdne

P.S.: Často budete podceňováni, využijte toho... Používejte v soubojích klapky.
P.P.S.: Natahejte zprudka, nemá to rád.

Tip na závěr: Díky tomu, že toto velmi veselé letadélko létá na obou stranách fronty, užijete si často kuriózní souboje s Jaky, Lavočkami a Cobrami. Není nic krásnějšího než když rozeberete na kusy hrdinu v La-5FN, nebo JAKu-1b. Myslete na to, všechny uděláte, věřte mi...
Zpracoval: Lavo (Letka 13)

Vaše komentáře

Zpět na seznam letadel