He-111


Výrobce: Ernst Heinkel AG, ve Francii SNCOSA pro Německo, v licenci Fabrica de Avione SET v Rumunsku a ve Španělsku CASA.

Heinkel je sřední bombardér s doletem 1200km s maximálním nákladem pum 2000Kg ve vnitřní pumovnici (verze H-2) a 4000Kg na vnějších závěsnících (verze H-6). Verze H-6 má místo pumovnice integrovanou palivovou nádrž na zvýšení doletu. Bohatě ale postačí si před letem natankovat 50% paliva. Obě tyto verze jsou ve hře zastoupené.

Obranu letounu tvoří 5x kulomety MG-15 ráže 7.92mm. U verze H-6 je výzbroj doplněna o 20mm kanón, uložený ve spodní střelecké gondole mířící vpřed, určený na postřelování lodí. Ve hře je bohužel nedostupný.

Pumová škála je veliká, od 50Kg pum až po 2000kg pumy, ovšem pouze pro verzi H-6. Ta má také možnost nést dvě 765Kg torpéda.

Díky motorům Junkers Jumo 21 A-3 (2x 1100HP) pro verzi H-2 a Junkers Jumo 221 F-1 (2x 1350HP) pro verzi H-6, je možno letět ve výšce 2000m indikovanou rychlostí 310Km/h a nijak letoun, respektive motory, neuhánět. Dostup letounu je 7800m při normálním zatížení, pod 5000m při maximálním zatížení. Ve hře, se nemá cenu "škrábat" do nějakých závratných výšek, stejně vás všichni dostoupou a dohoní. Je proto vhodnější létat do výšky kolem 2000m, protože tam je letoun nejrychlejší a je z něj nejlépe vidět cíl jak co do vzdálenosti, tak do kvality. Při použití bombového zaměřovače se při správném nastavení dá celkem přesně cíl zasáhnout. Ke správnému nastavení je ale dobré použít přepočtovou tabulku, nebo BombSight Table 2.

Letoun je ve vzduchu dobře ovladatelný a snese i prudší manévry. Zato na zemi je to potvora splašená. Při pojíždění je třeba dávat pozor a včas vyrovnávat (pomocí brzd) levé nebo pravé kolo, podle toho jak potřebujete. Jinak se Vám může stát, že se na zemi roztočíte a předvedete mechanikům "Heinklův balet". Pro vzlet je dobré se na VPD srovnat do požadovaného směru, uzamknout ostruhové kolo, přidat plyn tak na 70%, rozjet se na 30Km/h a pak dát plný plyn a přitom rovnat směr pomocí směrového kormidla. Letoun bude mít snahu uhýbat doleva. Po odlepení opatrně stoupat.

Díky svojí siluetě je toto letadlo nezaměnitelné a je proto lepší míti s sebou stíhací ochranu. Střelci jsou sice někdy až extrémně přesní a letadlo vydrží hodně velké poškození díky svojí robustní konstrukci, ale jak se stalo zvykem - jakmile se někdo objeví právě v tomto letadle, nepřátelští stíhači zapomenou na vše a jediné, co je bude zajímat je právě (většinou ten Váš) He-111.

Výhody:
+ dobré letové vlastnosti
+ obrovský výhled z kabiny (paradoxně díky ní ale i velká zranitelnost pilota)
+ multifunkční
+ velký dolet

Nevýhody:
- malá rychlost + malá stoupavost = velká zranitelnost
Zpracoval: WK_Madvlk

Vaše komentáře

BP_Tyrl:
Při pojíždění nedávat víc jak 20% plynu. Pokud začne letadlo předvádět tanyny tanyny, neubírat plyn! Kontrovat směrovkou a šlápnout na brzdu. Počkat až letadlo úplně zastaví a podniknout opravný pokus. Plyn stáhnout pouze v případě, že hrozí kolize. Jedna z možností přímého startu (po srovnání se na dráze), je zapnout stabilizátor horizontálního letu a ten vypnout až v okamžiku, kdy se letadlu začne zvedat zadek. Po odlepení nesahat na knipl, raději mírně trimovat. Rozhodně nezatáčet, dokud nemáte minimálně 200km/h.

Zpět na seznam letadel