Hellcat


Výprask, který uštědřilo Zero americkým letadlům, přinutil konstruktéry v USA vyvinout letadlo, které by bylo schopné tuhle (hlavně psychickou) újmu morálky co nejrychleji napravit a vrátit americkým pilotům ztracené sebevědomí.
Při práci jim pomohlo, že se jim do rukou dostalo i nepoškozené a letuschopné Zero. Výsledek předčil všechna očekávání a vznikla nová pacifická legenda. Dámy a pánové, přivítejme společně Grumman F6F Hellcat!

Hellcat skutečně naplňoval svoje bojové jméno a doslova vymetl Zera z oblohy. Skloubila se v něm rychlost a obratnost s neuvěřitelnou odolností (ne nadarmo mu říkali "Ironworks"). Na evropské poměry je možná zarážející jeho palubní výzbroj, která však plně dostačovala a dostačuje i ve hře. Schopnost unést kombinaci různých raket a bomb je neuvěřitelná, když si uvědomíme, že jde o palubní stíhač a nikoliv bitevní letadlo.

Podívejme se na pekelnou kočičku blíž. Možná to víte, možná ne - jde o největší jednomotorové stíhací letadlo ve 2. světové válce. Plocha jeho křídel je větší než například u P-38 a to je prosím pořádný macek a dvoumotorák. Hellcat je obr mezi stíhačkami. Těžko tomu uvěřit, ale jeho design je neuvěřitelně kompaktní a linie velmi čisté. Toto letadlo bylo opravdu skvělé, což mnohokrát naše hra jaksi ignoruje. Poháněl ho obrovský motor R-2800 (má třístupňový kompresor (stupeň 2 - 2800m, stupeň 3 - 5000m)), který mnohokrát spolehlivě zastavil příval i 20mm kanónů... Jeho podvozkové nohy jsou tak vysoké, že by se pod křídlo vešlo celé Zero. Je to gigant.

Hellcat je typický američan - velký, rychlý a odolný, schopný dopravit obrovské množství nákladu kamkoliv. Jeho dolet je rovněž impozantní - 2200Km musí stačit každému (proto si víc než 50% paliva nikdy nebere, že?). Plně naložený Hellcat vážil těžce uvěřitelných 6990Kg, přičemž plně naložené Zero A6M5c vážilo asi 3100Kg, nebo třeba IL-10 - 5800Kg. Oproti tomu však šlo o velmi agilní a přizpůsobivé letadlo, schopné plnit jakékoliv úlohy kromě nočního stíhání (verze F-3N a E nejsou ve hře - měly palubní radar). Kokpit má výborný zaměřovač, což umožňuje poměrně přesnou střelbu (japoncovi stačí malý průplesk a je vymalováno), navíc nový zvuk půlpalcáků je tak opojný, že na to aby měl Hellcat kanóny ani nepomyslíte.

Kdo si toto obrovské letadlo splete, je slepec. Křídla jemňounce zaloméná, hvězdicový obr vpředu a charakteristický hrb s kabinou, rovněž ostře vztyčené směrové kormidlo se nedá přehlédnout. Koho ani toto nepřesvědčí, tak ať počká na obrat a uvidí ostře řezané konce křídel... jinak nevím.

A jak létá? To záleží na tom, jaký styl preferujete. Notoričtí kroutiči budou velmi zklamaní, protože utáhnutá zatáčka v Hellcatu, který má za sebou Zero, bude Váš poslední manévr (pokud pilot Zera není slepec). Ostatní si přijdou na své. Letadlo má vždy plně funkční a rychlé ovládací prvky, s vyjímkou malé (opravdu malé) rychlosti, kdy se projeví jeho obrovská hmotnost (prázdný Hellcat vážil od 2100 do 4100Kg, záleželo na verzi). Létejte rychle (asi 400Km/h), točte rychlé a táhlé zátáčky, střílejte přesně. Nebojte se na chvíli přitáhnout silněji, aby Váš cíl seděl v zaměřovači. Směle divujte. Nikdy, ale opravdu nikdy před japoncem nestoupejte! To je základní a nejčastější chyba. Jste sice rychlí, ale japonec je lehoučký a neztrácí ve stoupání energii, zatímco vy ano. Poodleťte si mírným klesáním a potom začněte stoupat. Druhé zlaté pravidlo zní: Americká letadla jsou stavěná pro spolupráci a nikoli na sólové dobrodružné výlety! Taková spolupracující partička Hellcatů dokáže strašně otřást japoncovým sebevědomím. Hellcat vyžaduje disciplínu. Pokud to dodržíte, odmění se Vám pocitem absolutní nadřazenosti v pacifiku. Ale všechno jednou končí a tak se s příchodem Olegových Ki-84, J2M3 a N1K2, stává z lovce oběť. Za nejhošího soupeře považujte Raiden, protože je vždy rychlejší. Neodrolujete ho a ani mu neuletíte v divu, navíc jeho výzbroj je zničující. Takže na samostatné výpravy rychle zapomeňte. Řešením je TS a spolupráce...

Výhody:
+ letové vlastnosti
+ výzbroj (i ta podvěšená)
+ kokpit
+ stabilita
+ přistávací hák
+ (+++) odolnost

Nevýhody:
- u země pomalý
- těžký
- přehřívající se motor
- nemožnost vymanévrovat japonská letadla
- od roku 1944 překonaný

P.S.: Nepanikařte pokud Vás soupeř zasáhne, Hellcat je extrémně odolný.
P.P.S.: Jdete na bombardéry? Nestyďte se vzít si rakety.

Tip na závěr: Pokud jste ve skupině, ať jeden skupinu opustí a dělá návnadu... ostatní pak mají hody. Později, po vystřílení munice, pozice vyměňte.
Zpracoval: Lavo (Letka 13)

Vaše komentáře

BP_Tyrl:
Poznámka pro průměrné piloty: Létejte rovně a rychle. Pokud se dostanete do souboje, zdrhněte tak daleko, abyste se po zatáčce dostali do pozice vhodné k čelnímu útoku. Málokdo se přemůže a uhne. A vy máte podstatně větší šanci ho přežít. Pokud potkáte víc jak jednoho nepřítele, utečte do domácího flaku, nebo k houfu spolubojovníků. Pokud s sebou máte střelby schopného partnera nebojte se udělat kachnu. Snesete víc, než kterýkoli japončík.

Zpět na seznam letadel