Me 262


Jelikož jsem zjistil, že v novém setu je oblíbenost létat s tímto letadlem velká a jeho počty samosebou omezené a umění pilotů nezničit letadlo při staru a přistání malé, zde jsou základní informace:

Start:
1. Po startu obou turbín - zmáčkni tlačítko jako na bombrech - vybrat všechny motory
2. S plynem velmi jemně - přidat, dál nesahat a popojíždět na start - zhruba na 25% až 30% plynu
3. Po narolování na stojánku pomalu přidávej plyn až zhruba do 90%. Při rychlosti 100km/h vysuň klapky do vzletové polohy.
4. Po odlepení nestoupat, ale zatáhnout podvozek i klapky a mírně ubrat plyn asi na 85% čímž se motory dostatečně vychladí a přestanou se přehřívat. Po dosažení 350km/h je možno volněji stoupat.
5. Na palubní desce v pravo jsou vedle sebe dva budíky otáček motoru. Pokud jsou na 8000 jste v pohodě. Čím větší výška, tím se motory přehřívají méně a prakticky v 2000m můžete letět nerušeně na 90% a pofrčíte zhruba 580-630km/h ve vodorovném letu.
6. Téměř každá rychlá manipulace s plynem znamená konec vašich dalších nadějí na úspěšný let a seskok padákem jelikož alespoň jeden z motorů hoří.
7. V souboji neubírat plyn, i když nás to nutí a radši si na tu ruku sedněte jelikož... bod 6.

Přistání:
1. Rychlost snížit na 310km/h a po srovnání se s dráhou v kurzu přistání a vzdálenosti zhruba 4 km vysunout klapky na vzletové a plyn nastavit 45%
2. Po klesnutí rychlosti na 290-300km/h vysunout přistávací klapky a ve vzdálenosti 1km od letiště vysunout podvozek. Mírně klesat a před dosednutím pomalu ubrat plyn na 20%. Dobrždujeme s plynem na 10%. Stojíme. Plyn 0% - vypínáme motory.

Pokud se Vám stane, že i když prudce neubíráte plyn a chytne Vám jeden motor plamenem, okamžitě dejte vybrat motor (č.1 nebo č.2), podle toho který hoří a vypněte ho!
Přerušte útok a zvolte motor který běží bez problémů, občas se stává, že zapomenete a máte stále nastaveno vybrat všechny motory a přidáváním plynu stříkáte kerosin do zhaslé dýmící turbíny.
Vyberte motor, stáhněte na hořícím plyn na 0% a pak vyberte druhý, funkční motor. Tam si v pohodě natavte 95% plynu a mazejte domů.
S jedním motorem poletíte zhruba 450-460Km/h.
S jedním motorem nebojujte! - (zemřete). Mírným klesáním, pokud máte výšku, leťte k vašemu nejbližšímu letišti.

Proč neubírat plyn!
Jakmile se se Švalbinou dostanete na operační rychlost, zapomeňte ne jakékoliv "jebání" s plynem. Stejně to nepomůže, protože je to těžká kráva (velká setrvačnost), má mnohem menší odpor než vrtulová letadala (díky absenci vrtule, nemá žádný brzdný moment - nic co by se při ubrání plynu opřelo o vzduch). Ubrání plynu vás tedy nezpomalí, ale jen riskujete, že si zapálíte motory! Pokud už musíte s pákou hejbat (boha jeho proč?), dělejte to pomalým pohybem. Jako když otevíráte/zavíráte pípu při čepování piva co děsně pění a připravte se na pojeb od výcvikáře a sepsání dvoustránkového vyjádření "proč jste to dělali".
S tímto letadlem je tedy více než doporučeno létat s využíváním energie. Je rychlé, opravdu rychlé a pokud neuděláte něco špatně, nic vás nedožene. Ale nesmíte uprostřed boje zpomalit, akcelerace je prachbídná a než se na tu užasnou rychlost, při které vás nic nedožene dostanete, tak vás usoplí každej průměrnej pilot ve Spitu.
Pokud neumíte dobře střílet s deflexí a na větší vzálenosti (350-500m), tak do toho nelezte. Střílí se s tím krátce a palba se otevírá na větší dálku než jste zvyklí. Pokud správně udržujete rychlost, nemáte na míření a střelbu moc času (je vhodné si útok dopředu rozpočítat), pokud zpomalíte umřete!

Jak s tím lítám já:
Po startu stoupám tak na 3000-5000m, podle potřeby a abych pod sebou ještě něco viděl, plyn přidávám tak aby se otáčky motoru držely mírně nad 8000, aby se mi nepřehříval motor. Se stoupající rychlostí a výškou jsou motory k přehřívání méně náchylné. Jakmile mám plyn na 99%, tak už na něj až do začátku přistávání nehrabu! Pokud potkám něco o čem si myslím, že je to enemy, a je to pode mnou, nevrhnu se na to jako chrt, ale v klidu se srovnám tak abych byl pokud možno na jeho 5-7 hodině. Jako chrt se něj vrhnu až teď. Pokud o vás neví a dobře střílíte, připravte se na krásný efekt letounu proměňujícího se na světlo a teplo. Pokud vás zaregistruje a začne dělat utažené manévry, vys... se na něj a opět si přejděte do stoupání. Pokud s ním začnete točit, umřete! Pokud to nevyjde a pověsí se za vás, a nic jste nezvorali, nepropadejte panice, máte určitě rychlost 550-700Km/h o čemž si "das shweine Spitfiren" můžou nechat pouze zdát. Je z toho krásně vidět dozadu, tak si v klidu leťte kam potřebujete a občas se ohlídněte jestli se vás ten zoufalec pořád drží. Pokud ano, máte určitě TS a spoustu kamarádů s BF-109G2, prahnoucích po Spitu zahleděném do zaměřovače a nesledujícím okolí.

Toto letadlo je pouze pro trpělivé lidi a podle toho se s ním létá. Kritický je pouze start a přistání. Pro to je vhodné požádat si o podporu nad letištěm kamarády v obratnějších vrtulových strojích a posléze jim zaplatit panáka.

Souhrn: Nejebat s plynem, hlídat si rychlost, v případě nouze komunikovat s ostatními na TS, dobře a krátce střílet, pokud už manévrovat, tak pouze vertikálně, netočit (není to Išak), nepropadat panice a umřít jako chlap.

Poslední dodatek: Letadlo brousící s dlouhým černým ohonem kolem 5 km není poškozené letadlo. Je to Me 262 úplně zdravá a letící na plný plyn. To že jste Me 262 osolili a začaly jí čadit motory neznamená, že jste jí poškodili. Jen kopla do vrtule a chystá se zmizet.
Zpracovali: BP_Imelman, BP_Mechis, BP_Tyrl, Kojak

Vaše komentáře

Zpět na seznam letadel