Návrat sólisty dle Imelmana

Aneb: Vedoucí "nešika" je dole a za sebou budu brzy mít nadrženého stíhače

Pokud už se do takové situace dostanete, pak předně zachovejte klid a řiďte se následujícími body! Je možné, že Vás sestřelí dřív než vám někdo stihne přiletět na pomoc, nebo dřív, než se dostanete k letišti, nicméně pokud se těmito body řídit nebudete, pak vás sestřelí téměř určitě.

1. Pokud vidím že vedoucí jde do leteckého nebe, prostě je v prd…, snažím se vystoupat nad nepřítele a za něj.

2. V tomto okamžiku boje hlásím na TS přesnou polohu, výšku a směr, kterým se budu při boji snažit přiblížit k vlastním liniím (dělejte to vždy - i nepříteli letí na pomoc).

3. Pokud nemám výhodu "kvalitnějšího letadla", zkušeností, rychlosti, paliva a nábojů - mizím domů (HRDINŮ JSOU PLNÝ HŘBITOVY).

4. Pokud musím přijmout boj, točím ty zatáčky, které jsou pro mé letadlo výhodnější.

5. Jestliže mohu zmizet do mraků, vylétávám z nich vždy jiným směrem, než jsem do nich vlétl. Při vletu do mraků jsem vidět ještě první 3 vteřiny, než mě zcela pohltí. Teprve potom změním směr.

6. Při boji nad zemí používám nůžkování jen tehdy pokud je nepřítel ve vzdálenosti na kontaktní střelbu, tj. 150m a méně. Pak mám šanci, že mě předletí a ještě lépe, rozkrosí se za mnou při pádové rychlosti.

7. Neuhýbám stále na tu samou stranu a manévry se pokusím dělat co nejvíc energicky = musí být ostré. Pro utaženější zatáčku nad zemí (180°) stáhu plyn až na 15%, vytáhnu bojové klapky a při opouštění zatáčky dám plný plyn (pozn.: V tomto případě platí přesně opačné zásady, než pokud se mě někdo pokouší zezadu zachránit.).

8. Při nejbližší příležitosti opět udám svou přesnou polohu (např. M2 (lépe: "Marie Dva"), numerika 4, výška 100m, letím do numeriky 7).

9. Jestli se mi podaří přiletět až nad vlastní letiště a na boj jsem i nadále sám, táhnu nepřítele za sebou rovnou do flaku.

10. Po celou dobu si hlídám rychlost, abych se nedostal na pádovku. Není nic trapnějšího než dostat vývrtku padesát metrů nad zemí sto metrů od letiště.

Zpět na Tipy a Triky